Z pewnością wszyscy pragniemy posiadać szczupłą, zgrabną sylwetkę. Jednak nierzadko odchudzanie może okazać się dość problematyczne, szczególnie jeśli cierpimy na schorzenia układu krążenia lub choroby serca.

Choroby cywilizacyjne XXI wieku

Jak twierdzą specjaliści, lekarze i naukowcy, znaczna otyłość i nadwaga mogą stać się przyczynami wielu poważnych chorób układu sercowo-naczyniowego. Choroby cywilizacyjne, takie jak miażdżyca, nadciśnienie czy niewydolność serca najczęściej spowodowane są złą dietą, stresem oraz brakiem aktywności fizycznej. Odchudzanie u osób cierpiących na takie schorzenia powinno więc odbywać się pod okiem lekarza, który fachowo doradzi i dobierze najodpowiedniejszą dietę.

Aby zapewnić swojemu sercu zdrowie oraz zrzucić zbędne kilogramy, warto przede wszystkim uprawiać sport, spędzać więcej czasu na świeżym powietrzu, ale również zdrowo się odżywiać pl.wikipedia.org. Przede wszystkim, w codziennym menu należy unikać tłuszczów oraz słodyczy oraz zrezygnować ze wszelkich używek – palenia papierosów, picia kawy oraz alkoholu.

woman in sports suit stretching after crossfit training

Dieta dla osób z nadciśnieniem

Osoby cierpiące na nadciśnienie tętnicze z powodzeniem mogą więc wprowadzić do swojego życia zarówno więcej ruchu, jak i specjalistyczną dietę DASH, umożliwiającą znaczne obniżenie ciśnienia oraz zrzucenie nadmiaru tkanki tłuszczowej. Zamiast tłustych mięs czy tuczących sosów należy wybierać przede wszystkim pełnoziarniste pieczywo, makarony, ryż oraz owoce i warzywa.

Również dieta śródziemnomorska sprzyja obniżeniu ciśnienia i ułatwia zrzucenie zbędnych kilogramów. Warto jednak pamiętać, iż śródziemnomorski jadłospis pozwoli schudnąć w nieco dłuższej perspektywie. Aby przyspieszyć efekty wprowadzenia diety, należy regularnie biegać, jeździć na rowerze lub pływać.

Niezależnie od rodzaju diety, osoby z nadciśnieniem, pragnące skutecznie się odchudzić powinny spożywać dziennie nie więcej niż 1500-2000 kalorii. Posiłki należy powinny być, aczkolwiek częstsze, podawane nawet do pięciu razy dziennie tobie. Warto również pamiętać, aby posiłki jeść powoli i starać się nie podjadać pomiędzy głównymi daniami.

Nie zaleca się również nadmiernego solenia potraw oraz spożywania pieczonych lub smażonych mięs. Zdecydowanie lepiej będzie przygotowywać obiad lub kolację z jarzyn duszonych na parze lub gotowanego drobiu bez skórki. Zdecydowanie lepiej będzie przygotowywać obiad lub kolację z jarzyn duszonych na parze lub gotowanego drobiu bez skórki

Rate this post