Od lat dietetycy oraz naukowcy całego świata dyskutują nad tym, która z diet jest najzdrowsza dla organizmu człowieka. Diety, tak samo jak wszystko ewoluują – ulegają modzie, zmieniają się też pod wpływem nowych odkryć naukowych i dostosowują do wiecznie zmieniającego się stylu życia człowieka.

Nic więc dziwnego, że czasami…

Nic więc dziwnego, że czasami trudno się zorientować co jest w danym momencie uznawane za zdrowe lub niezdrowe jedzenie. Pomóc nam w tym może coś co nazywamy piramidą żywienia. Piramida żywienia to obrazkowo przedstawiony podział pokarmów, które powinniśmy dostarczać organizmowi( lub też nie dostarczać ). Pierwsza taka piramida powstała w Stanach Zjednoczonych w 1992 roku na zlecenie Amerykańskiego Departamentu Rolnictwa i miała służyć interesom amerykańskiego przemysłu spożywczego oraz rolnictwa.

Obecne piramidy żywieniowe prezentują się nieco…

Obecne piramidy żywieniowe prezentują się nieco inaczej niż ich pierwowzór. Na samej górze piramidy( czyli jej wierzchołku )znajdziemy produkty, które powinniśmy z naszej diety wyeliminować lub choćby mocno ograniczyć ich spożycie. Są to obecnie słodycze oraz czerwone mięso.

Na kolejnych poziomach znajdują się kolejne: nabiał( powinniśmy go spożywać 1-2 razy dziennie ), ryby oraz drób i jajka( 0-2 razy dziennie ), orzechy i rośliny strączkowe( jedzmy je 1-3 razy dziennie ), warzywa oraz owoce( te jemy często ), produkty zbożowe z pełnego przemiału wraz z tłuszczami roślinnymi( te produkty powinnyśmy się znaleźć w każdym posiłku ). Podstawę współczesnej piramidy żywienia stanowi sport (vibovit.pl) i ruch fizyczny pod każdą postacią.

Rate this post